Ircvm » L'INSTITUT » Investigadors » Cristina Sanjust

Cristina Sanjust

Cristina Sanjust i Latorre

Art i Musicologia

Cristina Sanjust i Latorre (Barcelona, 1978) es va doctorar per la Universtiat Autònoma en Història de l’art, amb la qualificació d’Excel·lent cum laude i la menció de Doctor Europeu. La seva tesi titulada "L'obra del Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes des de la seva fundació fins al segle XVI. Un monestir reial per a l'orde de les clarisses a Catalunya" i dirigida per la Dra. Anna Muntada Torrellas va merèixer el Premi Cum Laude a la millor tesi en català del 2009. Actualment és professora en el departament d’Art i Musicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona i en el programa Study Abroad de la Fundació UAB, tasca que combina amb la recerca com a membre dels projectes internacionals “Topografia de la espiritualidad femenina en Cataluña y en los Reinos Peninsulares de la Edad Media”, i “Lignacat”.

Grup de Recerca

↗  |

Publicacions més rellevants
  • L'obra del Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes des de la seva fundació fins al segle XVI. Un monestir reial per a l'orde de les clarisses a Catalunya. Institut Mon Juïc i Xarxa Vives d'Universitats, 2010.
  •
  • "L'obra del Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes des de la seva fundació fins al segle XVI. Un monestir reial per a l'orde de les clarisses a Catalunya", Universitat Autònoma de Barcelona, 2009. [en línia]Tesis doctorals en xarxa (agost 2009)  ↗.
  •
  • "The Construction of the Royal Monastery of Santa Maria de Pedralbes (Barcelona)". A Dunkeld, Malcolm. Proceedings of the Second International Congress on Construction History. Vol. 3. Cambridge, 2006, p. 2815-2832.
  •
  • "El edificio del Monasterio de Pedralbes de Barcelona durante la Reforma. Usos e intervenciones". Comunicació presentada al III Congreso Internacional el Monacato Femenino en España, Portugal y América, 1492-2000, organitzat per la Universidad de León, del 20 al 24 de setembre de 2004. A Viforcos Marinas, Mª Isabel y Campos Sánchez-Bordona, Mª Dolores (coords.). Fundadores, Fundaciones y espacios de vida conventual. Universidad de León: 2005, p. 731-745.
  •
  • "La infermeria del Monestir de Santa Maria de Pedralbes. Escenari de canvis en la comunitat de clarisses i novetats artístiques". Comunicació presentada a les III Jornades de Joves Historiadors i Historiadores realitzada entre els dies 13 i 15 de març de 2003. A Jornades de Joves Historiadors i historiadores 3es, Sense memòria no hi ha futur: actes de les III Jornades de Joves Historiadors i Historiadores (Barcelona, Museu d'Història de Catalunya, 13, 14 i 15 de març del 2003). Barcelona: Editorial Afers, 2004.

Més publicacions