Ircvm » L'INSTITUT » Investigadors » Antoni Conejo

Antoni Conejo da Pena

Titular d'Universitat
Departament d' Història de l'Art

Llicenciat en Història de l’Art, amb premi extraordinari, per la UdL (1995). Becari de Formació d’Investigadors a la UdL (1996-1999). Doctor en Història de l’Art, amb premi extraordinari, per la UB (2002). Professor associat (2002-2004), professor lector (2004-2009) i professor titular (des de 2009) d’Història de l’Art a la UB. La seua tasca docent s’ha centrat en assignatures de grau i màster sobre l’art de Roma i de l’antiguitat tardana, art medieval i, també, d’història de les arts escèniques.Des de 1996 ha format part de manera ininterrompuda en diferents projectes de recerca amb finançament local i estatal, i en l’actualitat és investigador del grup de recerca “Magna Ars” i del grup de recerca consolidat “MAHPA”. Alhora, des de 2011 és el coordinador científic dels “Abrils de l’Hospital”, un encontre científic anual organitzat per l’IRCVM al voltant de la història i l’art dels hospitals.
En l’actualitat forma part de la Comissió Permanent del Departament d’Història de l’Art de la UB.

Grup de Recerca

MAHPA↗-Grup de Recerca en Estudis Medievals d'Art, Història, Paleografia i Arqueologia2014 SGR 794

Publicacions més rellevants
  • “El retaule de la Verge de l’Estrella de Tortosa: introducció dels corrents italianitzants en la pintura de mitjan segle XIV a les terres de Tarragona”. Lambard. Estudis d’Art Medieval 10 [1997]. (1998): 11–50.
  •
  • L’antic hospital de Santa Maria: Seu de l’Institut d’Estudis Ilerdencs. Lleida: Diputació de Lleida & Institut d’Estudis Ilerdencs, 2002.
  •
  • “La arquitectura civil en la Sicilia del siglo XV: influencias del levante de la Corona de Aragón”. ed. Paolo Giansiracusa. Quaderni del Mediterraneo 10. (2003): 119–166.
  •
  • “Jordi Safont i Bertran de la Borda: epígon del gòtic internacional a Catalunya”. Escultura: De la plenitud a les darreres influències foranes. L’Art Gòtic a Catalunya. II. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 2007, 159–176.
  •
  • [en col·laboració amb J. Domenge] “Charpente et décor”. dir. Ph. Bernardi. Forêts alpines & charpentes de Méditerranée. L’Argentière la Bessée: Éditions du Fournel, 2007, 232–243.

Més Publicacions

@toniconejo72