Ircvm » L'INSTITUT » Investigadors » Meritxell Simó

Meritxell Simó Torres

Titular d' Universitat
Dept Filologia Grega, Llatina, Romànica i Semít

Llicenciada en Filologia Romànica per la Universitat de Barcelona (1990). Doctora en en Filologia Romànica per la Universitat de Barcelona (1996). Premi extraordinari de Llicenciatura. Premi extraordinari de Doctorat. Professora Associada de Filologia Romànica (1996-2001). Actualment Professora Titular de Filologia Romànica a la Universitat de Barcelona. Va completar la seva formació en la Universitat de La Sapienza de Roma i en La Sorbonne de París. Ha publicat diversos treballs sobre textos èpics, lírics i narratius atenent particularment a la interrelació dels gèneres literaris medievals. Entre els diversos projectes de recerca en què col·labora o ha col·laborat destaquen els relacionats amb les representacions literàries de les dones a la litertura cortès, l'adquisició de la consciència lingüística a Europa, els trobadors a la Península Ibèrica, i la influència de les cròniques universals franceses en la historiografia castellana.
Va ser investigadora del Centre Dona i Literatura de la UB (2003-2013) i actualment és directora de l'Institut de Recerca en Cultures Medievals.

Grup de Recerca

Pragmática de la literatura a l’Edat Mitjana↗| 2014 SGR 51

Projectes

IP Los trovadores: creación, recepción y crítica en la edad media y en la edad contemporània, FFI2015-68416-P

Publicacions més rellevants
  •  La arquitectura del 'roman courtois' con inserciones líricas, Peter Lang, New York, 1999.
  •
  • Cecco Angiolieri. Sonetos. Introducción, traducción, notas e índice temático de Meritxell Simó, Memini-Champion, Roma-París, 2003.".
  •
  • "La recepció de Can vei la lauzeta mover (Bdt 70, 43) a la narrativa catalana medieval" dins Trobadors a la Península Ibèrica, Publicacions de l'Abadia de Montserrat, Barcelona, 2006, pp. 353-370.
  •
  • "A propósito de la primera traducción francesa en prosa de la Historia Regum Britanniae" dins Revista de Literatura Medieval, 19 (2007), pp. 243-271.
  •
  • Jaume Massó i Torrens. La cançó provençal a la literatura catalana cent anys després, Firenze, Sismel, Edizioni del Galluzzo, 2012.

Més publicacions